X
تبلیغات
فروردین 93 - سجاده ای پر از یاس فروردین 93 - سجاده ای پر از یاس
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز : جمعه 103 فروردین 10 ، 4:24 عصر
دانشمندان، پاکترین مردم در خلق و خوی وکم طمعترین آنان در خلقت و طبیعت اند .و مرکّب آنان برتر از خون شهیدان است [امام علی علیه السلام]
دیدار جمعی از بانوان برگزیدهی کشور با رهبر انقلاب

با گوش دل و جان بشنویم این عیدی بنده  به شما خواهران عزیز

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار صدها نفر از زنان فرهیخته و نخبه، تشکیل یک مرکز عالی فرا قوه ای را برای تدوین راهبردی صحیح در قبال مسئله «مهم زن و خانواده»، ضروری خواندند و افزودند: دستیابی به این راهبرد همه جانبه و قابل اجرا، نیازمند سه مسئله است: پرهیز کامل از مرجعیت دادن به تفکرات «غلط، کلیشه ای و متحجر غربی» در ا

مور زنان، تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی و پرداختن به مسائلی که حقیقتاً مسائل اصلی زنان محسوب می شوند.
ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، تقارن این میلاد خجسته را با هفته زن و روز تکریم مادر، فرصتی برای درس گرفتن از زندگی بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) برشمردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به معصومیت و مقامات معنویِ عالی و برتر آن حضرت آن هم در سن جوانی افزودند: باید با نگاهی نو و دقیق به زندگی سیده ی زنان عالم، خصلتهای برجسته ی ایشان نظیر تقوا، عفت، طهارت، مجاهدت، شوهرداری، فرزندداری، سیاست فهمی و حضور در مهمترین عرصه های حیات یک انسان را به معنای واقعی کلمه، الگو قرار داد.
حضرت آیت الله خامنه ای، برخورداری ایران اسلامی از انبوه زنان فرزانه، تحصیلکرده، خوشفکر و ممتاز را از نعمات الهی و جزو بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: این واقعیت که در تاریخ ایران بی سابقه است مدیون نگاه مبارک و پرطراوت اسلام و دیدگاههای کارگشای امام خمینی (ره) است.
ایشان بروز کاملاً برجسته هویت و شخصیت مستقل زن ایرانی در عرصه دفاع مقدس را یک نقطه درخشان دیگر برشمردند و از «عظمت و صبر و استقامت پرشکوه» مادران و همسران شهیدان و جانبازان تجلیل کردند.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله زن را از جهات مختلف برای جامعه بشری در خور فکر و تحقیق و پیگیری دانستند و سه جهت مهم را در این زمینه مطرح کردند:
اول: چگونه می توان از ظرفیت عظیم زنان، به شکل صحیح و سالم استفاده کرد؟

<** ادامه مطلب...



کلمات کلیدی :

کوتاه نوشتی اززن آرمانی در مکتب خمینی(ره)

041-15

 اسلام زن را خانه نشین کرد!

…چنان موضوع آزادی زن را برای مردم مشتبه کرده‌اند که خیال می‌کنند فقط اسلام آمده است که زن را خانه نشین کند. چرابا درس خواندن زن مخالف باشیم؟ چرا با کار کردن زن مخالف باشیم؟ چرا زن نتواند کارهای دولتی انجام دهد؟ چرا با مسافرت کردن زن مخالفت کنیم؟ زن، چون مرد درتمام این‌ها آزاد است.

زن هرگز با مرد فرقی ندارد. آری در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد. بلکه زن می‌تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ما نمی‌توانیم و اسلام نمی‌خواهد که زن به عنوان یک شی ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند.1

 در اسلام زن باید چادر داشته باشد؟

 …  آری در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد.  بلکه زن می تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ما نمی توانیم و اسلام نمی خواهد که زن به عنوان یک شی ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی دهیم تا زنان فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. اسلام سقط جنین را حرام می داند و زن در ضمن عقد ازدواج می‌تواند حق طلاق را برای خودش به وجود آورد. احترام و آزادی ای که اسلام به زن داده است ،هیچ قانونی و مکتبی نداده است .2

اسلام با خلاف عفت مخالف است

… حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد.3

 خانم ها برای اشتغال بروند یا نروند؟

  … صدر اسلام را مطالعه کنید ببینید چه جور بوده وضع . آنهایی که ممالک را فتح کردند…. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه های اسلامی نباید زن های لخت بیایند؛ زن ها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند4

 

 

 ارزش هایی که با وسوسه های شیطان پایمال می شود

 …البته باید توجه داشته باشید که حجابى که اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزش هاى شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است ـ چه براى زن و چه براى مرد  ـ براى این است که، آن ارزش هاى واقعى که این ها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه ‏هاى شیطانى یا دست هاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال مى ‏شدند این ها، این ارزش ها زنده بشود.5

منبع :

1-  مصاحبه با خبرنگار فرانسوی درباره حوادث و اوضاع آینده ایران ج5 ، ص 539

2-  صحیفه امام جلد 5- صفحه : 294

3-  صحیفه امام جلد 5 – صفحه : 541

4- صحیفه امام جلد 6 – صفحه : 329

5- صحیفه امام جلد‏19 صفحه185





کلمات کلیدی :
مرثیهای که امیرالمؤمنین درسوگ حضرت فاطمه سرود

نگار امیرالمومنین(ع)

هنگامی که خبر شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را به مولاى متقیان رساندند، امیرالمؤمنین(ع) از شنیدن این خبر ناگوار غش کرد و با صورت به زمین خورد، چون به هوش آمد، فرمود: اى دختر رسول خدا! به چه کسى در این مصیبت تسلیت باید گفت؟! اى سیدة النساء من اندوه و غمم را به تو تسلى مى‏‌دادم، بعد از تو به چه کسى خود را تسلیت دهم و با اشک چشم و سوز دل این گونه می‌خواند:

«میان هر دو دوست فراقی هست و هر چیز دیگر که غیر از فراق دوست باشد تحملش آسان است و اینکه من فاطمه(س) را پس از احمد(ص) از دست داده‌ام، دلیل بر آن است که دوست در این دنیا دوام نمی‌یابد.»


و باز امام علی(ع) این چنین غم‌انگیز ادامه می‌دهد:

«دوستی که معادل وی دوستی نیست و برای غیر او در قلب من بهره‌ای نیست. محبوبی که از چشم و از جسم من غائب شد، ولی هرگز از قلب من این دوست غائب نمی‌شود.»

این مرثیه امام علی(ع) در سایر کتب اهل سنت هم روایت شده است، به گونه‌ای که ابن حجر عسقلانی از دانشمندان اهل سنت در کتاب «لسان المیزان» می‌نویسد:

«از انس بن مالک نقل کرده که هنگامی که فاطمه(س) در گذشت، علی وارد شد و فرمود:

برای هر اجتماعی که بین دو خلیل و دوست باشد، جدایی است و هر آنچه برتر از جدایی باشد،‌ کم است.

و اینکه من یکی بعد از دیگری دوستانم را از دست می‌دهم، نشانه این است که هیچ خلیلی باقی نمی‌ماند».

و آن هنگامی که امام على(ع) پیکر نورانى فاطمه زهرا(س) را به خاک سپرد و در کنار قبر آن بانوى پهلو شکسته نشست و خطاب به قبر آن بانو فرمود: «اى زمین امانتم را به تو مى‏‌سپارم، این دختر رسول خداست.»

ناگاه شنید کسى مى‏‌گوید یا على! من از تو نسبت به بانویت مهربان‏‌ترم، به سوى منزل بازگرد و غصه مخور.»





کلمات کلیدی :
امان از فراموشی لاله ها....

دوستان لطفا این پست رو انتشار دهید تا به گوش مسئولین برسد

وبلاگ یاد یاران ” نوشت

این جایگاه شهدای صفا شهر است ؟؟

تعجب نکنید

ابن تصاویر مربوط به یک ساختمان نیمه تمام و یا یک قبرستان متروک نیست

آنچه میبینید گلزار شهدای شهر من در روز اول فروردین ماه 1393 می باشد آنچه میبینید مربوط به چند هفته و یا چند ماه گذشته نیست نزدیک به دو سال است که آرامگاه شهدای عزیز شهر من اینطور در بی تدبیری و بی تفاوتی به سر میبرد و آنچه مادر شهید از خانه ابدی دردانه اش میبیند تنها سنگ کوچکیست که به خاطر ازدیاد سیمان و خاک نام فرزندش را به سختی میخواند و یاد دارم که حتی در سال های پیش به خاطر تخریب کلی جهت بازسازی ،مکان قبر شهید به طور اخص مشحص هم نبود و مادر شهیدی را میدیدم که نمیدانست سبزه سالها دلتنگیش را کجا به نشانی پسر بگذارد……

باز هم شرمنده ایم شهدا و اینبار شرمنده تر از همیشه که ماهها قبل از آمدن عید خانه های دنیاییمان را برق می اندازیم اما نمیشوییم ذهنمان را از غبار غفلت ها…..

و باز هم شرمنده تر از همیشه ایم سرداران و رزمندگان افتخار آفرین صفاشهر که باارزش ترین و مقدس ترین قطعه شهرمان؛آرامگاه ابدی شما را وقت نداریم بسازیم آخر ما پروژه های عمرانی مهمتری پیش رو داریم…..

شرمنده ایم شهدای عزیز و شرمنده تر از همیشه که سهم شما از پروژه بازسازی قبور شهدا جز مقداری خاک و سیمان و تعدادی آجر شکسته و میله هایی خم شده و سنگ قبرهایی که به سختی نامتان را در آنها جا داده ایم نبود.

شرمنده ایم از اینکه دختر و پسرتان، مادر و پدرتان و همسرهایتان بی شما بر سر سفره عید می نشینند تا ما کنار خانواده هایمان هر روز بیشتر غرق غفلت شویم…..





کلمات کلیدی :